Lima: chaos, kusgeluiden en uniforms - Reisverslag uit Lima, Peru van Lianne Asten - WaarBenJij.nu Lima: chaos, kusgeluiden en uniforms - Reisverslag uit Lima, Peru van Lianne Asten - WaarBenJij.nu

Lima: chaos, kusgeluiden en uniforms

Blijf op de hoogte en volg Lianne

15 September 2012 | Peru, Lima

De eerste dagen van onze reis zijn een feit!
Afgelopen dinsdag vertrokken we dan eindelijk na maaaaaaanden voorbereiding en vooral dromen over hoe het zou zijn, vanaf Schiphol naar Lima in Peru!!
Ik had blijkbaar een erg verdacht uiterlijk, want bij de controle in Schiphol werd mijn tas al meteen ondersteboven gekeerd en was vooral mijn zaklamp errug verdacht (ja pap, die zaklamp die jij me had gegeven!). Ik was ook lekker dozig bezig want ik moest een aantal keren opnieuw door het poortje lopen doordat die steeds ging piepen wat de jongen van de beveiliging nogal grappig vond!

Na een lange vlucht van slapen, snoepjes eten, muziek luisteren, snoepjes eten, film kijken, snoepjes eten, sudoku´tjes maken en snoepjes eten, kwamen we in Lima aan.
De chauffeur die ons naar het hostel zou brengen stond al met een mooi bordje met Majoke´s naam erop klaar. Hij had duidelijk haast, want hij liep me toch hard11 Wij half rennend erachteraan!
En toen we in de auto zaten, maakten we kennis met het verkeer hier: mijn god!! Wat een chaos en drukte! Allemaal naar elkaar toeteren, elkaar afsnijden, vooral niet op de strepen op de weg letten en vooral ook te hard rijden! (Tosca en Anouk; het was zoals in Yemen, maar dan iets minder erg haha!)
Het komt erop neer dat we blij waren dat we zonder kleerscheuren bij ons hostel aan kwamen!

De afgelopen dagen hebben we Lima verkent. De eerste dag in Miraflores, een buurt die bekend staat om de gezellige café´s en het strand. Hier was ook ons hostel dus we konden alles te voet doen. Lekker bij het strand gezeten. Naar surfers gekeken, genoten van de omgeving, en zelfs al cultureel verantwoord een ruïne bekeken waar vroeger vele religieuze rituelen werden uitgevoerd. Daar ook meteen met een andere reiziger uit Japan een drankje gedaan.
Bij het strand ook nog een local gesproken die surfles gaf en ons ook wilde overhalen dit te doen. een echte gladjanus maar hij kon ons wel veel vertellen over Lima. Schijnt dus heel katholiek te zijn. Men gaat eerst trouwen en dan pas uit hun ouderlijk huis en samenwonen.

De 2e dag zijn we naar het grote centrum van Lima geweest. Hier was echt een totaal andere sfeer: Van het relaxte, vriendelijke Miraflores naar het chaotiche drukke Downtown. ook de mensen reageerden hier anders op ons. in Miraflores merkten we al dat mannen ons vaak aanspraken, maar Downtown was het helemaal erg; roepen, zwaaien, veizen kusgeluiden maken (echt heeel vies!!!) en dat aan 1 stuk door zo´n beetje. Echt bizar! En ook opvallend veel oudere mannen. Dus dat was weer minder.
Ondanks dat wel een hele leuke middag daar gehad. Mooie gebouwen gezien en ook heerlijk voor lul gezet door een straatartiest die ons ineens aansprak en ik er natuurlijk niet de ballen van verstond! Al het publiek lekker lache en wij maar schapachtig toekijken. En bedankt!

In de avond uit eten geweest in Miraflores. Echt heeeeerlijk eten met als hoogtepunt chocoladetaart als toetje!!!!!

Vandaag zijn we naar Barranco geweest. een wat rustige buurt waar duidelijk de wat rijkere mensen wonen. Grote moderne flatgebouwen en moderne huizen.Heel mooi uitzicht over de zee gezien en een relaxte wandeling over een soort boulevard gemaakt.

Lima is dus ondanks de de drukte ook een hele gezellige stad met heel veel mooie bijgehouden parkjes die ook constant bijgehouden worden door tuinmannetjes en schoonmakers (serieus, die mensen lijken daar wel de hele dag bezig te zijn!), onwijs veel mensen die in uniform rondlopen (why?).
De peruaanse mensen zijn ontzettend aardig en ondanks de foute flirtpogingen van de mannen (´i´m so glad you´re here because you are a princess´) zijn ze allemaal erg sociaal en behulpzaam!

Oftewel, mijn eerste indruk van Peru erg positief!
Morgen vertrekken we naa Paracas. Daar is een nationaal park aan de zee. Daar schijnen we veel zeedieren te kunnen zien. Ben benieuwd!

Nu ga ik stoppen! ik ben dit irritante toestenbord zat en er staat een wijntje voor me klaar in de bar van het hostel!

Veel liefs!

• 15 September 2012 - 07:52

Tosca:

Hee Lianne!
    haha heel leuk om te horen dit.
    geniet nog maar lekker van alle drukte voordat je de bushbush ingaat.
    kusxxx

• 15 September 2012 - 08:08

Carmen:

Zucht... wat heerlijk om te lezen! JULLIE ZIJN ER!!!
    Heeeel veel plezier en succes... ik ben jaloers hoor!!
    Liefs, Carmen

• 15 September 2012 - 08:31

Sandra:

Wat een enthousiaste verhalen! Hartstikke leuk om te lezen! Ben blij dat het uiteindelijk toch allemaal goed is gegaan op Schiphol en ze je ticket toch accepteerden (stel je voor!!! - wat zal jij geschrokken zijn!!). Nu heerlijk genieten. Goeie reis en veel plezier samen!!

• 15 September 2012 - 08:55

Annika:

Heel veel plezier op je reis. Ben al benieuwd naar meer verhalen. :-D

• 15 September 2012 - 10:10

Mirjam:

heerrrrrrlijk, geniet lekker verder!!

• 15 September 2012 - 10:32

Josine:

Hey Lianne, je avontuur begon dus meteen al goed op schiphol. hihi, wel vast een goede voorbereiding voor de rest van je reis. Het klinkt nu al helemaal goed! Heeeel veel plezier komende weken, en ik kijk uit naar je bush bush verhalen :) liefs, xx Josine

• 15 September 2012 - 12:43

Annelisa:

wat leuk om te lezen lianne! ik ben benieuwd naar je foto's :-)

• 15 September 2012 - 14:04

Jolieke :

Haha! Komt vast omdat je vader nog allemaal foto's maakte, wij kregen ook al op ons kop en je vader moest foto's verwijderen;) maar dat heeft ie vast al verteld! Maar vandaar dus die verdachte zaklamp!
    Aan je verhaal te horen denk ik dat t helemaal goed gaat komen! En dat er nog meer smeuïge verhalen komen!! Leuk! Kus

• 15 September 2012 - 16:44

Jeroen:

Ik zei toch al dat jullie met zijn drieën zouden terug komen :P Goed om te horen dat het zo bevalt! have fun little sister!

• 15 September 2012 - 20:17

Judith:

Wouw Lianne!!!! Ik ben zoooooo jaloers!!!
    Moest je bij die straatartiest niet denken aan onze clownoefening?
    Geniet ervan!
    Liefs, Judith

• 16 September 2012 - 11:47

M&M:

Je staat fantastisch op de foto, haha. Gelukkig dat de valse start goed gemaakt is door je positieve indrukken. We lezen nu op 16 september je verhaal. Net zelf terug vanuit Frankrijk en onze Tour de France. Groot in alle dingen. Lekker in heel veel smaken en vooral fijn samen geweest. Ook met vrienden van Nederland in Frankrijk. Nu morgen weer aan het werk. Balen. Hopenlijk heb je inderdaad die zeedieren gezien en er van genoten. Wees zuinig op elkaar en ben benieuwd naar het vervolg.
    Groet M&M

• 17 September 2012 - 23:10

Tessa:

Lieffie!!! Zo te lezen heb je het helemaal naar je zin:) Fijn fijn fijn:):) Ik kijk uit naar je volgende verhaal. En wat leuk dat er ook meteen foto's bijzitten. Kunnen we ons nog een beetje meer voorstelling maken van hoe jij het daar hebt! Geniet meid!!
    XXX

• 18 September 2012 - 18:03

Anja Wijnveld:

Hoi Lianne! Wat leuk dat je een blog bijhoudt! Zo te lezen hebben jullie het al wel naar jullie zin :) Veel plezier en hopelijk volgen er nog veel verslagen! Groetjes aan Majoke! Liefs Anja