Kwakende Canadezen, minipinquins en heel veel zand - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Lianne Asten - WaarBenJij.nu Kwakende Canadezen, minipinquins en heel veel zand - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Lianne Asten - WaarBenJij.nu

Kwakende Canadezen, minipinquins en heel veel zand

Blijf op de hoogte en volg Lianne

18 September 2012 | Peru, Huacachina

Ola!

Alweer een week in Peru! Dat gaat snel!

Onze laatste avond in Lima was onwijs gezellig! We zaten in de bar van ons hostel eerst gezellig te kletsen met 1 van de werknemers van het hostel. Hij heeft ons veel over Zuid-Amerika verteld en ons wat spaanse woordjes bijgeleerd.
Daarna kwamen er wat Canadeze jongens de bar binnen en we ontdekten al gauw dat dit gezellig gezelschap was voor de rest van de avond. Het waren hilarische jongens met een goed gevoel voor humor.
Majoke en ik vertelden ze dat we vonden dat hun taal nogal leek op kwakende eenden. Gevolg wsx dat elke keer als ik ze even niet verstond er tegen me werd gekwaakt. Tja, dit is denk ik zo´n ding waar je bij had moeten zijn.
Het was in ieder geval erg gezellig en we hebben ons engels weer even goed op kunnen halen. Om 3u gingen we dan toch maar naar onze kamer aangzien we de volgende dag op tijd op moesten om spullen in te pakken.

De volgende dag gingen we namelijk met de bus naar Paracas, een klein vissersdorpje aan de kust. Een nederlandse man die we in het hostel hadden ontmoet, besloot met ons mee te reizen. Van hem konden we mooi ook wat spaanse woorden leren. Hij was namelijk wel zo verstandig om spaanse les te nemen in nederland.

Bij de bus aangekomen was ik helemaal verbaasd. Ik verwachtte een klein shabby busje maar daarvoor in de plaats kregen we een enorm grote luxe bus. Grote en relaxte stoelen en we kregen zelfs een maaltijd!

5 uur later kwamen we dan aan in Paracas. Wat een verademing! Geen druk verkeer, geen fluitende mannen die vieze kusgeluiden maken en veel meer rust.
In het hostel waar we verbleven waren de eigenaren onwijs aardig. Toen ik dit tegen hen zei vertelde de man het volgende:´we are like a mirror, If you give us a smile, we do the same.´
Mooi!
In dit hostel waren ook veel gezelige andere reizigers. Leuk al die verschillende nationaliteiten te spreken en ervaringen met elkaar uit te wisselen.
Daar ontmoette we ook Jasmin, een Duits meisje die alleen in Peru rondreist. Al gauw goed gezelschap voor ons! Ze reist een deel dezelfde route als wij dus hebben wij weer leuk gezelschap om mee op te trekken!

Die middag zijn we meteen ook met een tour meegegaan door een national park. Wij verwachtte veel groen en een tropische omgeving maar daar leek het dus totaal niet op! Het was een groot gebied vol zand, rots, zand en enorme zandheuvels! Echt prachtig! Alsof je in de woestijn was.
We gingen dit keer wel in een klein shabby busje dat niet gemaakt was om door het zand te rijden. We hobbelden dus alle kanten op en op sommige momenten moest de bus zo scheef rijden dat je bijna het gangpad op rolde!
Naast mij zat trouwens een heel lief meisje. Toen ik haar naam vroeg vond ze het hi-la-risch dat ik die blijkbaar niet goed uit kon spreken. Dus zij had ook weer goed vermaak voor de rest van de rit! ;-)

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om met een boottour naar Islas Balletas te gaan. Dit zijn eilanden buiten de kust waar je allerlei dieren kan zien.
Dit was duidelijk erg toeristisch want we gingen met hele groepen in verschillende open boten, die eruit zagen als grote speedboten, naar de eilanden. We zagen er erg charmant uit met onze oranje safety vesten!

Na een kwartier kwamen we bij de rotsachtige eilanden aan. Dit was echt prachtig! Overal zaten zeeleeuwen, van die hele kleine pinquins en echt overal waren er vogels! De eilanden zagen zwart van de vogels en ook in de lucht vlogen er heel veel. Ik heb er nog nooit zo veel bij elkaar gezien! En ik dacht natuurlijk meteen aan alle vogelschijt die je op je kop kan krijgen van al die beesten. Is overigens gelukkig niet gebeurd!
Op de terugweg hadden Majoke en ik het iiiijjjjskoud! Dus daar zaten we dan rillend tegen elkaar aan in de hoop dat we snel weer aan land waren.

Een uur later zijn we meteen met een bus naar Huacachina vertrokken. Dit keer met een kleiner en goedkoper busje wat prima te doen was. Het was maar een uur reizen.

Huacachina is net een miniparadijs! Een oase an de rand van de woestijn, omgeven door allemaal grote zandduinen (die foto´s komen de volgende keer online!).
We hebben lekker een middagje gerelaxed bij het zwembad van ons hostel. Zo bizar. In de ochtend zitten we in ons fleecevest te rillen op een boot en in de middag zitten we in ons bikini aan een zwembad!

Toen we later op de dag op zoek gingen naar een supermarkt hoorden we ineens: ´chica´s!´ We draaien ons om en ja hoor, daar waren onze Canadeze vrienden weer! Zo grappig! In de avond hebben we met hen weer een drankje gedronken war weer erg gezellig was.
De avond had alleen even een domper toen 2 mensen die er ook bij zaten en wat gedronken hadden, besloten elkaar een klap in het gezicht te geven (en ik weet nog steeds niet waarom) maar we kregen ze al gauw uit elkaar en we zijn ergens anders gaan eten.
De Canadeze jongens pakten een nachtbus naar Arequipa, waar wij over een paar dagen ook zijn, dus wie weet komen we ze wel nog een keer tegen.

Na het een zijn Majoke, Jasmin en ik nog tegen een zandduin opgeklommen wat we ook al vrij gauw weer opgaven want dat is zwaaar! Daar hebben we gezeten en de sterren en de melkweg bekeken. Heel gaaf! Dat is dan weer het voordeel dat het al om 19u hier donker is.

Vandaag gaan we met buggy´s de woestijn in en dan gaan we ook sandboarden. Ik kijk er al sinds gisteren naar uit dus ik ben benieuwd! Als het goed is gaan we dan ook een vet mooie zonsondergang zien!

Morgenochtend vertrekken we met de bus naar Nasca! Ben benieuwd hoe dat zal zijn!

Kortom, wij vermaken ons prima hier!

Liefs!

  • 18 September 2012 - 19:52

    Jeroen:

    Hey Zusje!

    Als ik dit alles hoor denk ik 2 dingen.

    1: oke het wordt geen Peruaan die meekomt naar Nederland maar een canadees :P
    2: IK WOU DAT IK HET MET EIGEN OGEN KON ZIEN! klinkt zo onwijs vet allemaal!

    Have fun veel liefs

    je broertje en ook een kus van Tessa

  • 18 September 2012 - 20:04

    Mirjam:

    nee, ik ben NIET jaloers- nee, IK ben niet jaloers- nee, ik ben niet JALOERS- nee, IK ben niet jaloers- NEEHEEEEE, ik ben niet jaloers!! Weet geeneens wat dat is, pffh! tss!

  • 18 September 2012 - 20:14

    Martijne:

    Hai nichtje

    Leuk om te lezen zoals je schrijft kunnen we gezellig met julle een beetje mee reizen.
    Pas goed op jezelf en elkaar. Geniet maar lekker verder.

    Liefs Martijne

  • 18 September 2012 - 21:18

    Tessa:

    Zijn jullie niet even met jullie canadezen op de foto geweest?!;) Want dat was ook mijn eerste gedachte, net als Jeroen:P

  • 18 September 2012 - 21:26

    Esther:

    Wat leuk om te lezen allemaal! Ik ben 7 jaar geleden langs die route gereisd met een groepsreis en kan zo mooi ook mijn herinneringen weer ophalen! Wat vond ik die zandduinen en zonsondergang mooi! en wat kon ik ontzettend niet snowboarden (maar heb het ook nog nooit in de sneeuw geprobeerd, misschien scheelt dat?

  • 19 September 2012 - 09:26

    Marlies:

    Hey alleen wij mogen je chicky noemen :P Maar klinkt echt super vet en ziet er gaaf uit!!! :D Have fun meid!!!!

  • 19 September 2012 - 10:05

    Thea:

    he keileuk, wat jij allemaal meemaakt, ik blijf je volgen, veel plezier groetjes thea

  • 19 September 2012 - 10:49

    PaPe:

    Hallo Zonnetje, Ik geniet van elk woord dat je schrijft. Je humor en enthousiasme zijn de handtekening in je stukjes! Ik bent trots op je! Geniet van elke minuut en van al de nieuwe ervaringen die je de rest van je leven bij je zal dragen. Hou van je! PaPe

  • 20 September 2012 - 17:53

    Lianne Van Asten:

    Thx voor alle lieve en leuke reacties elke keer. ik lees het met veel plezier! :D

  • 25 September 2012 - 12:24

    Marin:

    Wat een prachtige foto's en leuke verhalen! Een canadees hier af en toe in huis zou supergezellig zijn, van mij mag er wel eentje mee naar huis :D Geniet lekker daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 5227

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 20 December 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: